Sunday, July 8, 2012

sekadar ingatan

assalamualaikum.. :D lame jugak tak tulis kt sini. sbb bkn ade org bace pn kan. hahaha. so dari tgh xde buat ape ni, saje je nak tinjau2 ape yg jadi kt blog ni. bersawang gamaknye. huhu. semester last ni mmg busy sket la. dgn thesis, client lg. adeh. tak menang tgn nak kejor sane sini. tp sabar n anggap itu dugaan dari Allah kepada hambanye. :D tp kebelakangan ni, byk jugak rezeki. Alhamdulillah. amik je mane patot. time2 belajar ni la nak rase sume tu. tak keje, mmg mcm tak je dpt. huhu. byk benda yg dpt, travel la paling byk. setiap minggu ade je outstation. belum keje lg da outstation. hahaha. kadang2 sampai 3, 4 hari. penat jgn ckp la. pening kepale duduk dlm flight tu. gegor2. kepale pn naek gegor. hahaha. tp pemandangan dari atas menunjukkan bertapa kerdilnye manusia di bumi tu. halus sgt. so, xde ape la yg nak dibandingankan pn. sbb bile pandang dari atas, org kaya ke, miskin ke, dato ke, penjual ikan ke, nampak same je. yang membezakan ialah, segala amal yg dilakukan. dari situ ade beza die. hidup bukan lame pn. pejam celik da, sehari, da seminggu, da sebulan. tibe2 je da setahun. masa pantas berlalu. aku pn makin hari makin terkenang apa la nasib aku nanti. kite ingat kite masih muda akan mati lambat dan ade mase utk bertaubat. tp kwn aku sebaya dgn aku, arwah da. mase aku kecik pn ade kwn aku arwah jugak. jiran aku pn muda lg, arwah da. tp tu semua kerja Allah swt. tibe2 aku teringat arwah mak aku. org yg baek dan selalu nantikan kepulangan anak2 die. tp syukur, aku sempat menjaga die. sampai die hembus nafas terakhir di depan mata aku. so, dari situ, aku lihat, Allah swt ada byk cara utk tarik nyawa kita.tak kira kat mane dan siapa kita. aku pn bukan nak ckp aku ni baek. tp ingat kan diri dan sampaikan utk kwn2. supaya jgn lalai. sebab ramadhan semakin hampir. bg yg selalu di timpa musibah dan sedang saket, bersabar dan jgn byk merungut, sbb org yg sabar besar pahala die. amin. sekian. salam :D

1 comment:

Hazzura Farhana said...

selamat menyambut ramadhan.. :)