Sunday, July 15, 2012

OH! Mcm ni rupenye rasanya.

assalamualaikum.. selesai sudah semeter 6 ni. tinggal intersesi je. adeh.. tp bulan puase. tak sabar nak puasa la! huhu. byk bole buat kt bulan puasa.. rebut pahala ramai2 jom kawan2!! kehadiran puasa yang dinantikan dgn penuh sabar. harap ramadhan yang hadir ni membuatkan satu perubahan dlm hidup dgn jd lebih baek dr sebelumnya. amin.. tp aku agak terasa dgn tahun ini, apabila berpuasa tanpa emak aku. argghh!! baru aku tau sedih n sunyinya bila hilang tempat org yang aku selalu borak,org yg selalu bebel, org yg selalu order kat aku mcm, itu ini. org yg suruh repiared itu ini, pegi pasar, teman beli brg kat pasar raya, tlg potong kan sayur ke, daging ke. sunyi rasa bila mak pegi. nampak gembira orgnye aku ni, tp tiap2 mlm Allah je tahu ape difikirkan dan di doakan. time tu tak kira da macho ke, gagah ke, taff ke, nanges tetap nanges. sbb aku teringat time die sakit. syukur aku tak mengeluh menjaga die. malah happy je aku dpt berkhidmat utk die sampai die arwah. teringat lg die nak itu, nak ini. aku pantas pegi beli. walaupun letih. nasib la time tu cuti. die siap ckp lg, ' mak tak mau org laen jge selaen ko naem.' aku pun kuatkan hati utk dgr n terus jage. harap aku dpt balas apa yg arwah mak da buat mase aku kecik2 sampai la die pegi. huhu. Ya Allah, tempatkan la ibuku dikalangan org yg beriman serta solehah. terangi dan luas kan la kuburnya.ampuni dosa2nya. sesungguhnya dia adaah ibu yg baik dlm menjaga hal2 rumah tangga. pemergian beliau mmg memberi kesan yg besar dlm keluarga ku. berilah kekuatan kepada kami sekeluarga. serta jauhilah kami sekeluarga dr hasad dengki dan berilah kesihatan yg baik serta rezeki melimpah ruah.. kepada mu sahaja aku bermohon. amin..

1 comment:

F.A.D.H said...

sabar..Allah lebih menyayangi arwah..sedekahkan al-fatihah banyak-2.moga roh nye tenang di sana.aminn